Araştırmalara göre yeni iletişim teknolojileri insanlara, düşüncelerini ve eserlerini paylaşacakları olanaklar yaratan, paylaşım ve tartışmanın esas olduğu bir medya sunmaktadır.
Sosyal medya olarak adlandırılan bu sanal ortam, kullanıcı tabanlı olmasının yanında kitleleri ve insanları bir araya getirmesi ve aralarındaki etkileşimi arttırması bakımından önem taşımaktadır. Yapılan araştırmalar insanların, bu sanal gerçeklik içinde gün geçtikçe daha fazla vakit harcadıklarını, bu sanal gerçeklik içinde gerçek yaşam ihtiyaçlarını karşılamaya çalıştıklarını ve yine bu sanal gerçeklik içinde yeni bir dünya kurarak yaşadıklarını göstermektedir.
Kimi zaman sanal dünyayla, gerçek dünya arasındaki sınırın belirsizleştiği de gözlenmektedir. Öyle ki bu dünyada arkadaş bulma, bu dünyadaki insanlarla sosyal ve siyasi düşünce alışverişinde bulunma; hatta bu dünyadan birileriyle tanışıp evlenme gibi ciddi kararlar alınabilmektedir. Özellikle gençler arasında kullanım değeri bakımından hızlı bir yükseliş gösteren sosyal medya, diğer yandan da günümüzün geleneksel medyasına rakip olmakta; hatta kimi zaman tehdit eder duruma gelmektedir. (Journal of Yasar University 2010 20(5) 3348‐3382)
Projemiz gençlerin sosyal, kişisel ve mesleki gelişimlerini ve sosyal medyayı daha bilinçli, etkili ve verimli kullanmalarına ve gençlerin istihdam edilebilirliğine katkı sunmayı amaçlamaktadır. Proje hareketlilik faaliyeti Slovakya ve Makedonya'dan 15-30 yaş arası 14 genç ve 2 gençlik lideri, Türkiye'den 15-30 yaş arası 7 genç ve 1 gençlik lideri olmak üzere toplam 24 katılımcı ile 10 Eylül 2017 - 21 Eylül 2017 tarihlerinde Kahramanmara’ta gerçekleştirilecektir. 12 gün sürecek faaliyet boyunca katılımcılar kültür, sanat, gençlik konularında araştırmalar yapacaklar, bilgi toplayacaklar, fotoğraf ve video çekecekler ve bütün bu bilgi ve görüntüleri düzenleyerek sosyal medyada paylaşacaklardır. Faaliyet sonunda gençlerin sosyal medya ortamında sayfaları ve blogları oluşturulacaktır. Aynı zamanda bu bilgi ve görsellerden bir de basılı materyal oluşturacaklardır. Gençlerin bütün bunları yapabilmeleri için projemiz kapsamında Google uygulamalarının eğitimini alacaklardır. Gençlerin mesleki gelişimleri sağlanarak istihdam edilebilirlikleri artırılmış olacaktır. Çalışmalar sırasında yetişkin eğitimi, bireylerin kendi kendilerine öğrenme imkanı sağlayan sargın eğitim metodu ve akran öğrenme kullanılacaktır.
Reseaches shows that new communication technologies provide people an environment in where participation and discussion is the basis and where people can share their thoughts, ideas and creations. This virtual environment ‐ that is called as social media ‐ is a user based environment and seems to be important in terms of bringing crowds and people together and increasing the interaction among them. Most studies in the field indicate that people spend more and more time in this environment, try to meet their real life necessities in this virtual reality, and they prefer to live in this virtual reality by rebuilding a new world for themselves. Sometimes it is even observed that the border between the virtual and the real world appears to blur. Moreover, it is possible to find new friends in this world, share your social and political opinions with others, and even to take serious decisions so as to get married with the ones whom you meet in this world. Social media, which is on a rapid rise especially among youngsters in terms of usage value, seems to be a serious competitor to today's traditional media and even threaten it. (Journal of Yasar University 2010 20(5) 3348‐3382)
Our project aims to contribute to youngsters’ social, individual and professional improvement and by making them use social media more conscious, effective and productive and their employability. Project mobility activity will be held in Kahramanmaraş, Turkey in September 2017 with participation of 7 youngsters and 1 group leader from Macedonia, 7 youngsters and 1group leader from Slovakia and 7 young participant and 1 group leader from Turkey, 24 participants in total. During 12 days participants will researches in the fields of culture, art and youth, collect information, take photographs and video, share on social media after they edit all those. At the end of activity pages and blogs on social media will be created. Participant will take training of Google Apps for one day do to all of those. Employability of the participants will be increased by providing professional improvement of participants. Adult education method, individual learning method and peer learning method will be used during the activities.
Kimi zaman sanal dünyayla, gerçek dünya arasındaki sınırın belirsizleştiği de gözlenmektedir. Öyle ki bu dünyada arkadaş bulma, bu dünyadaki insanlarla sosyal ve siyasi düşünce alışverişinde bulunma; hatta bu dünyadan birileriyle tanışıp evlenme gibi ciddi kararlar alınabilmektedir. Özellikle gençler arasında kullanım değeri bakımından hızlı bir yükseliş gösteren sosyal medya, diğer yandan da günümüzün geleneksel medyasına rakip olmakta; hatta kimi zaman tehdit eder duruma gelmektedir. (Journal of Yasar University 2010 20(5) 3348‐3382)
Projemiz gençlerin sosyal, kişisel ve mesleki gelişimlerini ve sosyal medyayı daha bilinçli, etkili ve verimli kullanmalarına ve gençlerin istihdam edilebilirliğine katkı sunmayı amaçlamaktadır. Proje hareketlilik faaliyeti Slovakya ve Makedonya'dan 15-30 yaş arası 14 genç ve 2 gençlik lideri, Türkiye'den 15-30 yaş arası 7 genç ve 1 gençlik lideri olmak üzere toplam 24 katılımcı ile 10 Eylül 2017 - 21 Eylül 2017 tarihlerinde Kahramanmara’ta gerçekleştirilecektir. 12 gün sürecek faaliyet boyunca katılımcılar kültür, sanat, gençlik konularında araştırmalar yapacaklar, bilgi toplayacaklar, fotoğraf ve video çekecekler ve bütün bu bilgi ve görüntüleri düzenleyerek sosyal medyada paylaşacaklardır. Faaliyet sonunda gençlerin sosyal medya ortamında sayfaları ve blogları oluşturulacaktır. Aynı zamanda bu bilgi ve görsellerden bir de basılı materyal oluşturacaklardır. Gençlerin bütün bunları yapabilmeleri için projemiz kapsamında Google uygulamalarının eğitimini alacaklardır. Gençlerin mesleki gelişimleri sağlanarak istihdam edilebilirlikleri artırılmış olacaktır. Çalışmalar sırasında yetişkin eğitimi, bireylerin kendi kendilerine öğrenme imkanı sağlayan sargın eğitim metodu ve akran öğrenme kullanılacaktır.
Reseaches shows that new communication technologies provide people an environment in where participation and discussion is the basis and where people can share their thoughts, ideas and creations. This virtual environment ‐ that is called as social media ‐ is a user based environment and seems to be important in terms of bringing crowds and people together and increasing the interaction among them. Most studies in the field indicate that people spend more and more time in this environment, try to meet their real life necessities in this virtual reality, and they prefer to live in this virtual reality by rebuilding a new world for themselves. Sometimes it is even observed that the border between the virtual and the real world appears to blur. Moreover, it is possible to find new friends in this world, share your social and political opinions with others, and even to take serious decisions so as to get married with the ones whom you meet in this world. Social media, which is on a rapid rise especially among youngsters in terms of usage value, seems to be a serious competitor to today's traditional media and even threaten it. (Journal of Yasar University 2010 20(5) 3348‐3382)
Our project aims to contribute to youngsters’ social, individual and professional improvement and by making them use social media more conscious, effective and productive and their employability. Project mobility activity will be held in Kahramanmaraş, Turkey in September 2017 with participation of 7 youngsters and 1 group leader from Macedonia, 7 youngsters and 1group leader from Slovakia and 7 young participant and 1 group leader from Turkey, 24 participants in total. During 12 days participants will researches in the fields of culture, art and youth, collect information, take photographs and video, share on social media after they edit all those. At the end of activity pages and blogs on social media will be created. Participant will take training of Google Apps for one day do to all of those. Employability of the participants will be increased by providing professional improvement of participants. Adult education method, individual learning method and peer learning method will be used during the activities.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder